پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4202
-
الف
+

از بازیگر «یتیم‌خانه ایران» چه می‌دانید؟

فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابولقاسم طالبی امشب از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، داستان فیلم سینمایی  «یتیم‌خانه ایران»  به کارگردانی  ابوالقاسم طالبی در بین سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند.

قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.

بازیگر نقش اصلی این فیلم علیرام نورایی  است که پیش از این در فیلم «قلاده‌های طلا» با ابوالقاسم طالبی همکاری کرده بود. 

علیرام نورایی زاده‌ ۱۸ فروردین ۱۳۵۶ در تهران است. او فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرد. نورایی با عضویت در گروه تئاتر دانشجویی جهاد دانشگاهی، الفبای بازیگری را به طور عملی آموخت و در همین دوره به اجرای چند نمایش، در سالن‌های عمومی شهر تهران و جشنواره‌ی تئاتر دانشجویی پرداخت.

نورایی در سال ۱۳۸۴ با ایفای نقش در فیلم «گرگ و میش» قدم به عرصه‌ی سینما گذاشت و با بازی در مجموعه‌‌ی «شب آفتابی» (۱۳۸۰) تا حدودی شناخته شد.

او بازی در مجموعه‌هایی نظیر «آخرین آواز ققنوس» (۱۳۸۱)، «پول کثیف» (۱۳۸۲)، «جابر بن حیان» (۱۳۸۵)، «نفوذ» (۱۳۹۲) و «ماتادور» (۱۳۹۲) را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

وی همچنین در فیلم‌هایی چون «گلوگاه شیطان» (۱۳۸۹)، « قلاده‌های طلا» (۱۳۹۰)، « هشتمین روز هفته» (۱۳۹۰)، «استرداد» (۱۳۹۰) و «يتيم‌خانه‌ی ايران» (١٣٩٣) به ایفای نقش پرداخته است.

گفتنی است، نورایی همچنین مربی ورزش پارکور و نینجوتسو است.

نورایی در فیلم «یتیم خانه ایران» بازیگر نقش اصلی، یعنی "محمدجواد" است. "محمد جواد" در «یتیم خانه ایران» فردی قد بلند و قوی هیکل است. نورایی برای ایفای این نقش چند ماه به انجام ورزش‌های سخت و از جمله سوارکاری پرداخته است.

لازم به ذکر است، فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه، کارگردانی و فیلم مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم مقاومت شد و توانست نظر بسیاری از سینماگران و چهره‌های برجسته کشوری از جمله رهبر انقلاب اسلامی را به خود جلب کند

فیلم «یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی امشب 14 خردادماه رأس ساعت 20:00 از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود.تکرار آن نیز، پنجشنبه ساعت 4:00 و 12:00 خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

«یتیم‌خانه ایران» تصویرگر قطعه‌ای گمشده از تاریخ

مصاحبه اختصاصی آی‌فیلم با علیرام نورایی

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر